PRINCIPIS
Els principis d’actuació sobre els quals es basen les nostres propostes són:
- Els protagonistes són els infants
- Seguretat i responsabilitat
- Innovació i qualitat
- Propostes clares i programació a mida de les activitats
- Educar en els tres àmbits de la persona
- Potenciar el coneixement de l'entorn natural
- Fomentar el bon desenvolupament de les relacions interpersonals
- Treballar els hàbits de respecte, ordre i higiene
- Potenciar la creativitat del col·lectiu i de cada nen
- Potenciar el coneixement de l’entorn geogràfic (físic, social i cultural)
SERVEI INTEGRAL
Ens fem càrrec del ritme global de la colònia, portem a terme activitats i participem amb vosaltres del temps lliure, i us recolzem amb el treball dels hàbits, col·laborant a la feina d’organització de les habitacions.
Els nostres monitors participen de tota l’estada, des de la sortida de l’escola fins el retorn. Tot i això, per poder mantenir el bon ritme i la qualitat de l’estada necessiten descansar adequadament per la nit (dormint separats dels nens) i tenir un espai de descans a l’hora dels àpats.
Amb tot això aconseguim que els nens i nenes percebin els monitors com a persones properes i divertides. Així aconseguim que tinguin un punt de referència clar durant totes les colònies.
L'EQUIP EDUCATIU
Els monitors estan coordinats per un responsable que vetlla pel bon funcionament de tota l’activitat, fa de nexe amb l’equip de mestres, amb els responsables de la casa i soluciona els possibles imprevistos.
L’atesa: la ràtio monitor/infant
Per una millor atesa dels nois i noies treballem amb una ràtio que permet personalitzar molt més l’atenció a cada nen. Per nosaltres l’atesa és indispensable per oferir un seguiment de qualitat. Segons l’edat la ràtio varia*:
- Llar d’infants: un monitor/a cada 10 infants
- Educació infantil: un monitor/a cada 12 infants
- Cicle inicial: un monitor/a cada 13 infants
- Cicle mitjà: un monitor/a cada 14 infants
- Cicle superior i ESO: un monitor/a cada 15 infants
*Degut a la situació de pandèmia, les ràtios poden tenir alguna variació depenent dels grups bombolla.
AMBIENTACIÓ
La motivació és un element indispensable per dotar de sentit les activitats, mitjançant els centres d’interès introduïm als nois en una realitat que afavoreix l’aprenentatge. Els nois i noies coneixen personatges ambientats que els proposen reptes, els ajuden i que en definitiva desperten, encara més, l’interès dels nens pel que estan fent. Per a cada cicle hi ha diverses propostes d’ambientacions.
ACTIVITATS
Quan plantegem una activitat des de la globalitat, intentem diferenciar al màxim cada part de les activitats i utilitzar diferents dinàmiques per trencar la rutina i assegurar la motivació. Els principals tipus d’activitats són: gimcanes, tallers, jocs de pistes, vetllades, jocs de dramatització, expressió corporal, activitats de treball en petit grup, música i jocs de nit.
MATERIAL I TRANSPORT
Material
Tot el material necessari per a realitzar les activitats està pressupostat i va a càrrec nostre.
Transport
L’equip de monitors surt des de l’escola el dia que comencen les colònies, fent el viatge d’autocar amb el grup. El retorn es realitza de la mateixa manera. Per tant, els grups disposaran de l’equip de monitors des del primer moment de la colònia.
MESURES CÒVID19
Des d’aula2 ens adaptem a la nova situació derivada de la crisis sanitària del Còvid19. El dia a dia a l’escola ha hagut de canviar i la nostra tasca s’hi pot adaptar. Després de al campanya de d’estiu hem après i tenim l’experiència per poder fer lleure adaptat a la nova situació escolar.
Les mesures que prendrem seran:
- Petits grups de treball respectant els grups estables de convivència de l’aula
- Les activitats i els espais es planificaran per respectar en tot moment la distancia de seguretat d’un metre i mig.
- L’equip educatiu de monitors rebrà una formació específica de seguretat i higiene.
En qualsevol cas, la comunicació amb l’escola serà total per adaptar-nos tots plegats als protocols específics de cada centre.